elektromos autó töltő

10 elektromos jármű trend, amire 2023-ban figyelni kell

Ahogy 2022 végéhez közeledik, az elektromos járművek világa a 2023-ban várható jövőbeli előrelépésekkel kapcsolatos várakozással pezseg. Míg a meglévő technológiák folyamatos fejlesztése néhány ilyen előrelépést hajt majd, mások olyan innovatív új ötletekből eredhetnek, amelyek még nem jutottak el a piacra. Annak érdekében, hogy Ön is az élvonalban maradhasson, íme tíz elektromos járműtrend, amelyre 2023-ban figyelnie kell.

A cikk forrása: https://evchargingsummit.com/blog/ev-trends/

1. Megnövelt hatótávolság és töltési sebesség

Bár az elektromos járművek piaci részesedése folyamatosan növekszik, ezt egy maroknyi tényező lassítja, leginkább a töltések közötti korlátozott hatótávolság és az elektromos autó tulajdonosok hosszú várakozása a töltés során. Az akkumulátortechnológia fejlődésével az átlagos elektromos autó-k minden eddiginél nagyobb távolságot tudnak majd megtenni egyetlen töltéssel. Emellett a töltési idők is jelentősen csökkennek, így még könnyebbé válik az elektromos autó feltöltve és menetkészen tartani.

2. Megfizethetőbb és elérhetőbb elektromos autók

2023-ban várhatóan megfizethetőbb elektromos autók kezdenek megjelenni a piacon, így a fogyasztók szélesebb köre számára válnak elérhetőbbé. Ahogy az első elektromos járműmárkák tovább növekednek, az igazi nyertesek azok a fogyasztók lesznek, akiket korábban kizártak az elektromos autó-piacról. A következő évben számos elektromos jármű és teherautó megjelenése várható. Ilyen például a Chevy Equinox elektromos autó, 30 000 dollár körül; a Volkswagen ID.4, 38 000 dollárról indul; és a Chevy Silverado elektromos teherautó, amely közel 100 000 dollárról indul, de nyárra vagy őszre már 40 000 dollárért eladható.

3. A piacon lévő használt elektromos autók számának növekedése

Az elsődleges elektromos autó-piac növekedése a használt autók piacának bővüléséhez is vezet, mivel az elektromos autó-tulajdonosok áttérnek a második és harmadik autójukra, és újra eladásra kínálják első vásárlásukat. 2021-ben több mint 40 000 használt elektromos autót értékesítettek, ami közel 120%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Mivel az elektromos autó-piac továbbra is exponenciálisan növekszik, arra számíthatunk, hogy ez a szám továbbra is az egekbe szökik.

4. Az elektromos autók megosztásalapú piacának növekedése

A megosztáson alapuló gazdaság már most is jelentősen befolyásolja az emberek életvitelét és munkáját, és ez a hatás az elkövetkező években tovább fog nőni. Várhatóan 2023-ban olyan új megosztáson alapuló gazdasági szolgáltatások megjelenésére számítunk, amelyeket kifejezetten az elektromos járművek számára terveztek. Az olyan vállalatok, mint az egyesült királyságbeli JustPark, lehetővé teszik az otthoni töltőállomások tulajdonosai számára, hogy bérbe adják állomásaikat más elektromos autó-tulajdonosoknak, míg az olyan startupok, mint az Envoy, az elektromos autó-tulajdonosok számára kívánnak segítséget nyújtani járműveik bérbeadásában. Ahogy egyre több elektromos autó kerül a piacra, úgy várhatóan egyre több lehetőség nyílik arra, hogy ezek a tulajdonosok pénzzé tegyék elektromos autóikat és töltőállomásaikat.

5. Javított infrastruktúra az elektromos autók számára

Egy másik izgalmas trend, amelyre 2023-ban figyelni kell, az elektromos autók javuló infrastruktúrája. Az elektromos autók egyik kihívása jelenleg az infrastruktúra hiánya a vidéki területeken; a Bloomberg ezt a jelenséget „töltési sivatagoknak” nevezi. Az új infrastrukturális törvények célja azonban, hogy jobb hozzáférést biztosítsanak a töltőállomásokhoz az Egyesült Államokban, mivel az állami és szövetségi kormányok felismerték, hogy az elektromos autó-szektor növekedése csak megfelelő infrastrukturális beruházásokkal lehetséges.

6. A munkahelyi töltőállomások számának növekedése

A COVID-19 világjárvány óta számos vállalat engedélyezte alkalmazottai számára, hogy továbbra is otthon dolgozzanak. A jelentések szerint azonban 10-ből 9 vállalat 2023-ban már megköveteli, hogy alkalmazottai visszatérjenek az irodába. Az elektromos autó-tulajdonlás gyors növekedése az elmúlt három évben arra ösztönzi a vállalatokat, hogy bőséges elektromos autó töltő állomásokat biztosítsanak alkalmazottaik számára.

7. Az elektromos autó-hajtású turizmus térhódítása

A COVID által fellendülő másik ágazat a turizmus. Ahogy az úti célok igyekeznek a látogatókat magukhoz csábítani, bölcsen teszik, ha értelmes elektromos autó-infrastruktúrát telepítenek, hogy az elektromos autó-tulajdonosok (vagy -bérlők) kényelmesen érezzék magukat a látogatás során. Mivel a következő öt évben 5 milliárd dollár áll rendelkezésre az államok számára az elektromos autó-infrastruktúra fejlesztésére, a hazai úti céloknak jó esélyük lesz arra, hogy elektromos autó-barát célpontként jelöljék meg magukat.

8. Az elektromos autó-töltés napelemes lesz

Az elektromos autó-töltés másik növekvő trendje a napenergiával működő töltés. A lakossági napelemes rendszerek növekedése exponenciális volt az elmúlt évtizedben, és ennek a járműtöltéssel való integrálása megváltoztathatja a vezetők életét. A napenergiával működő töltők már megjelentek a piacon, lehetővé téve a fogyasztók számára, hogy elektromos járműveiket megújuló energiával táplálják. Ez a váltás jelentős versenyelőnyt jelenthet az elektromos autók számára a benzinüzemű autókkal szemben, ha továbbra is egyre inkább elterjedté válik.

9. Az elektromos autóhoz kapcsolódó beruházások növekedése

Ahogy az elektromos autók egyre népszerűbbé válnak, úgy számítunk a kifejezetten az elektromos járműveknek szentelt beruházások megfelelő növekedésére – a nyilvánosan jegyzett vállalatok bullish előrejelzéseket látnak az előttünk álló évre. Az Environmental Defense Fund előrejelzése szerint az elektromos autó-beruházások 2030-ra több mint 626 milliárd dollárra nőnek – és 2023 sem lehet kivétel e hosszú távú növekedés alól.

10. Az új elektromos autó-specifikus alkalmazások, termékek és szolgáltatások megjelenése.

2023-ban a kifejezetten elektromos járművekhez és töltőállomásokhoz tervezett új alkalmazások további megjelenésére számítunk. Ezek az alkalmazások kényelmes módot biztosítanak majd a fogyasztóknak arra, hogy hozzáférjenek az elektromos autó töltőállomásokkal kapcsolatos információkhoz, megtalálják a közeli parkolóhelyeket és még sok minden mást. Arra is számítunk, hogy az elektromos autó-tulajdonosok igényeire szabott új termékek és szolgáltatások, például előfizetéses töltési tervek és speciális biztosítási csomagok kifejlesztésére is sor kerül.

Ezek a trendek jól mutatják, hogy mekkora potenciál rejlik az elektromos autó-piacon – 2023 pedig kulcsfontosságú évnek ígérkezik, mivel az autógyártók, a startupok és a kormányok továbbra is befektetnek az elektromos autók elérhetőbbé és megfizethetőbbé tételébe. Az év során nyitva tartjuk a szemünket az elektromos autó-térség további fejleményei előtt.